Platformă Studenți #NOIȘIEI

Trebuie să fii conectat pentru a posta!. Autentificare / Înregistrare

Probleme

  • EPUIZARE din cauza proiectelor | 1 Vot(uri)
    De când ne-am mutat în online, profesorii ne dau extrem de multe proiecte și referate. Am avut parte de online din anul I sem II, iar acum sunt anul III. Nu spun că acest sistem educațional este greșit, sau prost realizat, spun doar că unii dintre noi, atât studenți cât și profesori nu știu să se adapteze situației, tehnologiei. În loc să avem parte de sprijin, aceștia merg pe premisa “că stăm acasă toată ziua și nu facem nimic” și de aceea ne bombardează cu câte 2/3 proiecte la fiecare materie…unde mai pui că, ai și examene și o licență de susținut… #ÎncercămSăRezistăm
    Continuați lectură "
  • Secretariat | 1 Vot(uri)
    Este o mare problemă cu secretariatele facultătii. Pe lângă răutatea de care dau dovadă și plictiseala lor. Le sun de 3 săptămâni să întreb unde îmi este bursa, ca astăzi să fiu anunțată că nu au trimis datele mele mai departe. Ele punându-mă să sun la alte birouri că nu e vina lor.
    Continuați lectură "
  • Problema cursurilor online | 7 Vot(uri)
    Nu înțeleg de ce, daca am făcut până acum cursurile online, trebuie să dăm unele examene fizic, mi se pare o prostie fiindcă e clar că studentul nu e pregătit pentru un examen fizic din moment ce acesta a făcut totul online.
    Continuați lectură "
  • Transfer între facultăți | Vot(uri)
    Ar fi bine bine dacă s-ar aproba transferul între facultăți diferite în primul an de studiu (sau poate și 2) când îți dai seama că ai ales drumul greșit (în cazul în care facultatea la care se dorește transferul să ai aibă locuri disponibile, de ex:unii studenți renunță și să vină alții în locul lor). Sau să se aplice un sistem ca în unele universități de Medicină din Franța, unde poți aplica la 2 facultăți odată în primul an, iar în à 2 lea faci alegerea decisivă.
    Continuați lectură "
  • Știința fără profesionalism | 1 Vot(uri)
    Consider că facultatea ne scoate “cercetători” pe toți. Partea de practică este zero. Învățăm metode științifice, învățăm teorie la greu, însă când ne angajăm *dacă ne angajăm pentru că după cum bine știți, avem nevoie de formare profesională, experiență și alte cursuri plătite în afara facultății pentru a ne încadra cerințelor*, ajungem să ne confruntăm cu niște situații pe care nu le învățăm la facultate. Vorbesc strict din punctul de vedere al unui fost student la psihologie. Am învățat prea multă statistică, prea multă cercetare și metode încât, atunci cand voi profesa în meseria de psiholog, nu cercetător, voi aplica ceea ce am învățat singură, nu în cei 3 ani de facultate. Accentul pe practică nu există, facultatea te scoate om de știință, nu profesionist în domeniu.
    Continuați lectură "
  • Fără posibilitate de rezidențiat | 735 Vot(uri)
    Anul acesta la nivel național s-a produs o adevărată nedreptate pentru studenții la farmacie și medicină dentară, pentru aceștia nu se suplimentează locurile la rezidențiat, deși au nota de promovare a examenului. Mii de rezidenți nu pot profesa în sistemul de sănătate și nu se pot perfecționa, spre deosebire de studenții la medicină generală, unde intră și ultimul rezident cu nota de promovare. Avem nevoie de susținere!
    Continuați lectură "
  • Contract schimbat în timpul semestrului | Vot(uri)
    Din cauza unei erori pe site-ul AcademicInfo, mi s-a schimbat contractul de studiu în timpul semestrului 2, adică mi s-a înlocuit o materie opțională cu alta. Eu am observat schimbarea abia după ce dădusem examenul la prima materie, cu o zi înaintea examenului la materia nou-apărută. Când am contactat secretariatul facultății, mi s-a spus că nu se poate face nimic, chiar şi după ce am trimis poză cu contractul original.
    Continuați lectură "
  • Rezidențiat | 1 Vot(uri)
    În perioada rezidențiatului există, teoretic, o curiculă ce trebuie respectată, și care presupune parcurgerea ei în toți cei 4-5-6 ani. Evident că nu se monitorizează evoluția niciunui rezident. Pe deasupra, rezidențiatul presupune coordonarea ta ca viitor specialist de către cei din rang mai mare, pregătire ce lasă de dorit. Nimeni nu sesizează această neregulă, mai ales că este de datoria medicului coordonator de rezidențiat să monitorizeze această evoluție și să o susțină, prin elemente teoretice și practice săptămânale și lunare. În afara statului român, rezidenții sunt instruiți continuu și evaluați pe masură, iar la noi se merge pe ideea “intră cine vrea, iese cine poate”. E trist că poți aduna, și după cei 6 ani de facultate încă altii de rezidentiat, lacune importante ce se vor reflecta în calitatea actului medical ulterior.
    Continuați lectură "
  • Echivalare nelegală | 1 Vot(uri)
    La FPSE-UAIC, la programul de master ECCPCF există un curs universitar pe nume Psihoterapie Sistemică. Unor anumiți studenți care au făcut dovada formării complementare în psihoterapie sistemică (dintre care unii în școala unde este formatoare titulara cursului) li s-a oferit posibilitatea de echivalare a cursului universitar cu formarea complementară (echivalare ce se face printr-o cerere la titular, nu la decanat așa cum se fac echivalările între programele de master). Dacă ați putea face ceva pentru a rezolva acest conflict de interes v-aș fi mai mult decat recunoscator, nu este normal ca notele ce determină bursele de merit și diferențierea taxa/buget să fie date pe echivalări nelegale cu formări complementare.
    Continuați lectură "
  • Medici de moment în teorie | 4 Vot(uri)
    O problemă majoră o reprezintă modul în care este predată materia și cum este ea structurată. Nu zic că la medicină nu trebuie învățat, ba din contră, dar consider că orice lucru trebuie cântărit. Nu poți arunca în spatele unui om 2 saci de ciment și să te aștepți să îi care. Pe lângă că te aștepți să îi ducă în spate drept, fără să scape nimic pe jos, în timp ce bietul om se chinuie să ajungă la destinație îl mai pui să rezolve și 10 probleme de matematică. Ce vreau să spun este faptul că la Facultatea de Medicină nu ai timp să te bucuri de parcursul materiei, ba mai mult, nu ai timp nici măcar să o integrezi cum ar trebui undeva. Totul trebuie făcut superficial și pe fugă. La finalul anului, te uiți în spate și îți dai seama că ai uitat aproximativ 80% din tot ce ai învățat pentru că nu ți s-a lăsat moment de respiro, un moment în care să poți vedea lucrurile de sus. Trebuie să faci totul în moment, presat de timp și nu te poți simți bine când înveți. După ce termini cu un examen, un test, o ascultare vrei pauză pentru că ești obosit. Părerea mea este că nu ar trebui să fie așa, UMF-ul ar trebui să trezească o poftă în noi, ar trebui să ne instige, să ne provoace și să vrem să învățăm, să ne autodepășim. Dar e foarte greu să faci să licărească ceva când într-o săptămâna ai 4 colocvii și cealaltă săptămână ai examen. Ești mereu obosit, nu poți aprofunda materia și lucrurile se fac superficial. Studentul la medicină este un maestru în a folosi memoria de scurtă durata și asta mi se pare greșit fundamental. Necunoscatorii pot argumenta: “Ai timp pe parcursul anului să înveți”. Nu ai. De ce? Nu ești lăsat să termini ce ai început să construiești. E ca și cum te apuci să faci o casă, te oprești, lucrezi la un bloc, apoi începi un garaj și te întorci iar la casă, niciodată nu o să ai o continuitate și asta este tragic. O ții așa între casă, bloc și garaj, le tot rotești până vine sesiunea unde ești FORȚAT să acoperi toate lipsurile și la final să rămână grandioasă ta construcție. Aș sugera să fie scoase evaluările din timpul anului, astfel poți lua materiile pe rând și poți acorda fiecăreia importanță și timpul cuvenit. Aș mai sugera un accent mai mare pe lucrurile practice decât pe cele teoretice, sau măcar găsit un echilibru între cele 2, talerul se înclină profund spre cele teoretice. Există dorința de a învață. Vrem să fim mai buni. Piedicile enumerate ne stau în cale.
    Continuați lectură "
  • Cazare UPB | 4 Vot(uri)
    Bună. Problema este în felul următor. În vară, în căminele UPB, putea locui oricine, vaccinat sau nevaccinat, însă cei nevaccinați trebuiau să se testeze.  Când a început anul universitar, am fost anunțați că doar cei vaccinați pot sta în cămin. Nu mi se pare ok.
    Continuați lectură "
  • Scoaterea materiei de pe semestrul 2, an 3, în care trebuie să facem o lucrare de licență | 2 Vot(uri)
    Hello. Este inutilă acea materie, cred că ne dăm seama toți. Vă rog să propuneți scoaterea acesteia. Mulțumesc!
    Continuați lectură "
  • UMF IAȘI | 44 Vot(uri)
    Aș dori să semnalez că în cadrul UMF Iași accesul la cursuri sau laboratoare se face doar în baza certificatului de testare, trecere prin boală sau vaccinare. Pentru cei care doresc testare și nu sunt vaccinați, testarea se face din banii studentului. Până la urmă, nu înțeleg, nu mai avem dreptul la educație fără acest certificat?
    Continuați lectură "
  • metodă de evaluare schimbată în timpul examenului | 8 Vot(uri)
    În timpul anului 2 de facultate, am avut o materie la care profa a schimbat metoda de evaluare în timpul examenului. Cu alte cuvinte, examinarea avea inițial un examen scris și un test de laborator, fiecare valorând 50% din aia finală, neexistând o altă condiție. După  testul de laborator, înainte de a afla rezultatele, ne-a zis profa că testul respectiv va fi 70% din notă și ambele forme de evaluare au condiția de a avea cel puțin 5/10 pentru ca nota să fie luată în calcul. Știam că metodele de notare trebuie anunțate în primele săptămâni, adică serios, cum să le schimbi în timpul examenului??
    Continuați lectură "
  • Psihic distrus la facultate | 33 Vot(uri)
    Cred că în liceu am avut cu toții o materie la care învățam de frica profesorului și de teama de a nu lua o notă mică. Același lucru se întâmplă și în facultatea mea, unde am o materie care mă face să trăiesc cu frica și teroarea de a merge la ore, de a pune întrebări. Fiecare generație din facultatea mea îl știe pe acest profesor, alte cadre didactice sunt și ele conștiente de amprenta acestuia asupra studenților. Până și decanul cunoaște situația. Acesta a ajuns în fața comisiei de etică de mai multe ori, a avut discuții peste discuții cu decanul, însă toate acestea nu au niciun efect vizibil. Poate din acest mesaj situația nu pare așa rea, însă, din păcate, oricine ar fi în locul meu ar putea susține ceea ce spun, Ba chiar ar putea adăuga și alte aspecte negative în plus.
    Continuați lectură "
  • Organizare slabă | 4 Vot(uri)
    Studenții din cadrul UMFT întotdeauna sunt informați pe ultima sută de metri despre: modul de desfășurare al examenelor, practica de vară, orar, schimbări din orar, materiale de lucru și de învățare. Cel mai urât exemplu este că anul trecut, studenții aveau posibilitatea să intre gratis pe o platformă timp de câteva luni, platformă în care se găseau numeroase materiale didactice și științifice din aria medicinei. Universitatea a anunțat studenții cu privire la aceasta posibilitatea înainte cu o lună să expire gratuitatea.
    Continuați lectură "
  • Încălcarea drepturilor studentului | 18 Vot(uri)
    În cadrul UMF Timișoara, anumiți studenți au fost obligați de șeful catedrei de anatomie să își facă teste PCR din banii lor. A existat o grupă care a fost obligată semestrul acesta să își facă 2 teste PCR într-o săptămână (adica aproximativ 500 lei/persoană) Pentru a-i obliga să scoată toți acești bani din buzunarul propriu pentru teste, studenții au fost amenințați cu examenul.
    Continuați lectură "
  • “Școala online” | 24 Vot(uri)
    Salut, eu cred că bătaia de joc prin care trecem acum numită “cursuri online” e cea mai mare problemă pentru a cărei rezolvare CÂT MAI RAPIDĂ ar trebui lucrat. Universitățile profită de autonomie, poate mai ușor să predai din fotoliu…? Dar cu noi cum rămâne, facem facultate din fundu patului?.. Până când? Mulți suntem în an terminal. Universitățile folosesc pandemia ca o scuză, pentru că foarte mulți, deși vaccinați, facem tot online. Ne distrug prin această metodă de predare, își bat joc de viața noastră prezentă și viitoare. Nu e discriminare să vină doar cei vaccinați la cursuri fizice, pentru că mulți spun așa, dar nu vor să se vaccineze, au drepturi ei. Dar și cei vaccinați au dreptul la educație (nu video chat care evident te adoarme, timpu trece și leafa merge), dreptul să nu fie îmbolnăviți de cei ce nu vor să se vaccineze sau cărora le convine online-ul pentru că oricum.. nu mai zic nimic. Sunt foarte puțini profi care ne înțeleg, și universitățile vor doar bani. Atât! Că au autonomie.. Și toate astea puteau fi evitate dacă ar fi luat măsuri cum ar fi sugerarea măcar de a ne vaccina, din vară, pentru a putea face cursurile fizic și normal. Dar poate nu ați observat, ce era normal acum pare exceptional, pare că dacă am face cursuri fizic ar trebui să aducem ofrande zeilor, așa denotă din comportamentul universităților și.. nu mai zic.
    Continuați lectură "
  • examen fără specificații | 6 Vot(uri)
    Bună, am avut recent chiar o problemă cu unul dintre profesorii de la facultate. Profu predă o materie de informatică, inteligență artificială. Pentru a trece la ea, asta fiind împărțită în 2 părți, se dau 2 colocvii (teste de laborator) și 2 examene. La unul dintre colocvii, după 2 zile după ce l-am dat și l-am trimis, am aflat că de fapt profu voia implementarea unei metode fără a folosi librării sau metode template de implementare a acestora. Sincer, mi s-a părut nașpa situația și chiar cred că trebuia să știu de la început asta
    Continuați lectură "
  • Fără posibilitate de rezidențiat | 735 Vot(uri)
    Anul acesta la nivel național s-a produs o adevărată nedreptate pentru studenții la farmacie și medicină dentară, pentru aceștia nu se suplimentează locurile la rezidențiat, deși au nota de promovare a examenului. Mii de rezidenți nu pot profesa în sistemul de sănătate și nu se pot perfecționa, spre deosebire de studenții la medicină generală, unde intră și ultimul rezident cu nota de promovare. Avem nevoie de susținere!
    Continuați lectură "
  • UMF IAȘI | 44 Vot(uri)
    Aș dori să semnalez că în cadrul UMF Iași accesul la cursuri sau laboratoare se face doar în baza certificatului de testare, trecere prin boală sau vaccinare. Pentru cei care doresc testare și nu sunt vaccinați, testarea se face din banii studentului. Până la urmă, nu înțeleg, nu mai avem dreptul la educație fără acest certificat?
    Continuați lectură "
  • Psihic distrus la facultate | 33 Vot(uri)
    Cred că în liceu am avut cu toții o materie la care învățam de frica profesorului și de teama de a nu lua o notă mică. Același lucru se întâmplă și în facultatea mea, unde am o materie care mă face să trăiesc cu frica și teroarea de a merge la ore, de a pune întrebări. Fiecare generație din facultatea mea îl știe pe acest profesor, alte cadre didactice sunt și ele conștiente de amprenta acestuia asupra studenților. Până și decanul cunoaște situația. Acesta a ajuns în fața comisiei de etică de mai multe ori, a avut discuții peste discuții cu decanul, însă toate acestea nu au niciun efect vizibil. Poate din acest mesaj situația nu pare așa rea, însă, din păcate, oricine ar fi în locul meu ar putea susține ceea ce spun, Ba chiar ar putea adăuga și alte aspecte negative în plus.
    Continuați lectură "
  • “Școala online” | 24 Vot(uri)
    Salut, eu cred că bătaia de joc prin care trecem acum numită “cursuri online” e cea mai mare problemă pentru a cărei rezolvare CÂT MAI RAPIDĂ ar trebui lucrat. Universitățile profită de autonomie, poate mai ușor să predai din fotoliu…? Dar cu noi cum rămâne, facem facultate din fundu patului?.. Până când? Mulți suntem în an terminal. Universitățile folosesc pandemia ca o scuză, pentru că foarte mulți, deși vaccinați, facem tot online. Ne distrug prin această metodă de predare, își bat joc de viața noastră prezentă și viitoare. Nu e discriminare să vină doar cei vaccinați la cursuri fizice, pentru că mulți spun așa, dar nu vor să se vaccineze, au drepturi ei. Dar și cei vaccinați au dreptul la educație (nu video chat care evident te adoarme, timpu trece și leafa merge), dreptul să nu fie îmbolnăviți de cei ce nu vor să se vaccineze sau cărora le convine online-ul pentru că oricum.. nu mai zic nimic. Sunt foarte puțini profi care ne înțeleg, și universitățile vor doar bani. Atât! Că au autonomie.. Și toate astea puteau fi evitate dacă ar fi luat măsuri cum ar fi sugerarea măcar de a ne vaccina, din vară, pentru a putea face cursurile fizic și normal. Dar poate nu ați observat, ce era normal acum pare exceptional, pare că dacă am face cursuri fizic ar trebui să aducem ofrande zeilor, așa denotă din comportamentul universităților și.. nu mai zic.
    Continuați lectură "
  • Încălcarea drepturilor studentului | 18 Vot(uri)
    În cadrul UMF Timișoara, anumiți studenți au fost obligați de șeful catedrei de anatomie să își facă teste PCR din banii lor. A existat o grupă care a fost obligată semestrul acesta să își facă 2 teste PCR într-o săptămână (adica aproximativ 500 lei/persoană) Pentru a-i obliga să scoată toți acești bani din buzunarul propriu pentru teste, studenții au fost amenințați cu examenul.
    Continuați lectură "
  • metodă de evaluare schimbată în timpul examenului | 8 Vot(uri)
    În timpul anului 2 de facultate, am avut o materie la care profa a schimbat metoda de evaluare în timpul examenului. Cu alte cuvinte, examinarea avea inițial un examen scris și un test de laborator, fiecare valorând 50% din aia finală, neexistând o altă condiție. După  testul de laborator, înainte de a afla rezultatele, ne-a zis profa că testul respectiv va fi 70% din notă și ambele forme de evaluare au condiția de a avea cel puțin 5/10 pentru ca nota să fie luată în calcul. Știam că metodele de notare trebuie anunțate în primele săptămâni, adică serios, cum să le schimbi în timpul examenului??
    Continuați lectură "
  • Problema cursurilor online | 7 Vot(uri)
    Nu înțeleg de ce, daca am făcut până acum cursurile online, trebuie să dăm unele examene fizic, mi se pare o prostie fiindcă e clar că studentul nu e pregătit pentru un examen fizic din moment ce acesta a făcut totul online.
    Continuați lectură "
  • examen fără specificații | 6 Vot(uri)
    Bună, am avut recent chiar o problemă cu unul dintre profesorii de la facultate. Profu predă o materie de informatică, inteligență artificială. Pentru a trece la ea, asta fiind împărțită în 2 părți, se dau 2 colocvii (teste de laborator) și 2 examene. La unul dintre colocvii, după 2 zile după ce l-am dat și l-am trimis, am aflat că de fapt profu voia implementarea unei metode fără a folosi librării sau metode template de implementare a acestora. Sincer, mi s-a părut nașpa situația și chiar cred că trebuia să știu de la început asta
    Continuați lectură "
  • Organizare slabă | 4 Vot(uri)
    Studenții din cadrul UMFT întotdeauna sunt informați pe ultima sută de metri despre: modul de desfășurare al examenelor, practica de vară, orar, schimbări din orar, materiale de lucru și de învățare. Cel mai urât exemplu este că anul trecut, studenții aveau posibilitatea să intre gratis pe o platformă timp de câteva luni, platformă în care se găseau numeroase materiale didactice și științifice din aria medicinei. Universitatea a anunțat studenții cu privire la aceasta posibilitatea înainte cu o lună să expire gratuitatea.
    Continuați lectură "
  • Cazare UPB | 4 Vot(uri)
    Bună. Problema este în felul următor. În vară, în căminele UPB, putea locui oricine, vaccinat sau nevaccinat, însă cei nevaccinați trebuiau să se testeze.  Când a început anul universitar, am fost anunțați că doar cei vaccinați pot sta în cămin. Nu mi se pare ok.
    Continuați lectură "
  • Medici de moment în teorie | 4 Vot(uri)
    O problemă majoră o reprezintă modul în care este predată materia și cum este ea structurată. Nu zic că la medicină nu trebuie învățat, ba din contră, dar consider că orice lucru trebuie cântărit. Nu poți arunca în spatele unui om 2 saci de ciment și să te aștepți să îi care. Pe lângă că te aștepți să îi ducă în spate drept, fără să scape nimic pe jos, în timp ce bietul om se chinuie să ajungă la destinație îl mai pui să rezolve și 10 probleme de matematică. Ce vreau să spun este faptul că la Facultatea de Medicină nu ai timp să te bucuri de parcursul materiei, ba mai mult, nu ai timp nici măcar să o integrezi cum ar trebui undeva. Totul trebuie făcut superficial și pe fugă. La finalul anului, te uiți în spate și îți dai seama că ai uitat aproximativ 80% din tot ce ai învățat pentru că nu ți s-a lăsat moment de respiro, un moment în care să poți vedea lucrurile de sus. Trebuie să faci totul în moment, presat de timp și nu te poți simți bine când înveți. După ce termini cu un examen, un test, o ascultare vrei pauză pentru că ești obosit. Părerea mea este că nu ar trebui să fie așa, UMF-ul ar trebui să trezească o poftă în noi, ar trebui să ne instige, să ne provoace și să vrem să învățăm, să ne autodepășim. Dar e foarte greu să faci să licărească ceva când într-o săptămâna ai 4 colocvii și cealaltă săptămână ai examen. Ești mereu obosit, nu poți aprofunda materia și lucrurile se fac superficial. Studentul la medicină este un maestru în a folosi memoria de scurtă durata și asta mi se pare greșit fundamental. Necunoscatorii pot argumenta: “Ai timp pe parcursul anului să înveți”. Nu ai. De ce? Nu ești lăsat să termini ce ai început să construiești. E ca și cum te apuci să faci o casă, te oprești, lucrezi la un bloc, apoi începi un garaj și te întorci iar la casă, niciodată nu o să ai o continuitate și asta este tragic. O ții așa între casă, bloc și garaj, le tot rotești până vine sesiunea unde ești FORȚAT să acoperi toate lipsurile și la final să rămână grandioasă ta construcție. Aș sugera să fie scoase evaluările din timpul anului, astfel poți lua materiile pe rând și poți acorda fiecăreia importanță și timpul cuvenit. Aș mai sugera un accent mai mare pe lucrurile practice decât pe cele teoretice, sau măcar găsit un echilibru între cele 2, talerul se înclină profund spre cele teoretice. Există dorința de a învață. Vrem să fim mai buni. Piedicile enumerate ne stau în cale.
    Continuați lectură "
  • Scoaterea materiei de pe semestrul 2, an 3, în care trebuie să facem o lucrare de licență | 2 Vot(uri)
    Hello. Este inutilă acea materie, cred că ne dăm seama toți. Vă rog să propuneți scoaterea acesteia. Mulțumesc!
    Continuați lectură "
  • Echivalare nelegală | 1 Vot(uri)
    La FPSE-UAIC, la programul de master ECCPCF există un curs universitar pe nume Psihoterapie Sistemică. Unor anumiți studenți care au făcut dovada formării complementare în psihoterapie sistemică (dintre care unii în școala unde este formatoare titulara cursului) li s-a oferit posibilitatea de echivalare a cursului universitar cu formarea complementară (echivalare ce se face printr-o cerere la titular, nu la decanat așa cum se fac echivalările între programele de master). Dacă ați putea face ceva pentru a rezolva acest conflict de interes v-aș fi mai mult decat recunoscator, nu este normal ca notele ce determină bursele de merit și diferențierea taxa/buget să fie date pe echivalări nelegale cu formări complementare.
    Continuați lectură "
  • Rezidențiat | 1 Vot(uri)
    În perioada rezidențiatului există, teoretic, o curiculă ce trebuie respectată, și care presupune parcurgerea ei în toți cei 4-5-6 ani. Evident că nu se monitorizează evoluția niciunui rezident. Pe deasupra, rezidențiatul presupune coordonarea ta ca viitor specialist de către cei din rang mai mare, pregătire ce lasă de dorit. Nimeni nu sesizează această neregulă, mai ales că este de datoria medicului coordonator de rezidențiat să monitorizeze această evoluție și să o susțină, prin elemente teoretice și practice săptămânale și lunare. În afara statului român, rezidenții sunt instruiți continuu și evaluați pe masură, iar la noi se merge pe ideea “intră cine vrea, iese cine poate”. E trist că poți aduna, și după cei 6 ani de facultate încă altii de rezidentiat, lacune importante ce se vor reflecta în calitatea actului medical ulterior.
    Continuați lectură "
  • Știința fără profesionalism | 1 Vot(uri)
    Consider că facultatea ne scoate “cercetători” pe toți. Partea de practică este zero. Învățăm metode științifice, învățăm teorie la greu, însă când ne angajăm *dacă ne angajăm pentru că după cum bine știți, avem nevoie de formare profesională, experiență și alte cursuri plătite în afara facultății pentru a ne încadra cerințelor*, ajungem să ne confruntăm cu niște situații pe care nu le învățăm la facultate. Vorbesc strict din punctul de vedere al unui fost student la psihologie. Am învățat prea multă statistică, prea multă cercetare și metode încât, atunci cand voi profesa în meseria de psiholog, nu cercetător, voi aplica ceea ce am învățat singură, nu în cei 3 ani de facultate. Accentul pe practică nu există, facultatea te scoate om de știință, nu profesionist în domeniu.
    Continuați lectură "
  • Secretariat | 1 Vot(uri)
    Este o mare problemă cu secretariatele facultătii. Pe lângă răutatea de care dau dovadă și plictiseala lor. Le sun de 3 săptămâni să întreb unde îmi este bursa, ca astăzi să fiu anunțată că nu au trimis datele mele mai departe. Ele punându-mă să sun la alte birouri că nu e vina lor.
    Continuați lectură "
  • EPUIZARE din cauza proiectelor | 1 Vot(uri)
    De când ne-am mutat în online, profesorii ne dau extrem de multe proiecte și referate. Am avut parte de online din anul I sem II, iar acum sunt anul III. Nu spun că acest sistem educațional este greșit, sau prost realizat, spun doar că unii dintre noi, atât studenți cât și profesori nu știu să se adapteze situației, tehnologiei. În loc să avem parte de sprijin, aceștia merg pe premisa “că stăm acasă toată ziua și nu facem nimic” și de aceea ne bombardează cu câte 2/3 proiecte la fiecare materie…unde mai pui că, ai și examene și o licență de susținut… #ÎncercămSăRezistăm
    Continuați lectură "
  • Contract schimbat în timpul semestrului | Vot(uri)
    Din cauza unei erori pe site-ul AcademicInfo, mi s-a schimbat contractul de studiu în timpul semestrului 2, adică mi s-a înlocuit o materie opțională cu alta. Eu am observat schimbarea abia după ce dădusem examenul la prima materie, cu o zi înaintea examenului la materia nou-apărută. Când am contactat secretariatul facultății, mi s-a spus că nu se poate face nimic, chiar şi după ce am trimis poză cu contractul original.
    Continuați lectură "
  • Transfer între facultăți | Vot(uri)
    Ar fi bine bine dacă s-ar aproba transferul între facultăți diferite în primul an de studiu (sau poate și 2) când îți dai seama că ai ales drumul greșit (în cazul în care facultatea la care se dorește transferul să ai aibă locuri disponibile, de ex:unii studenți renunță și să vină alții în locul lor). Sau să se aplice un sistem ca în unele universități de Medicină din Franța, unde poți aplica la 2 facultăți odată în primul an, iar în à 2 lea faci alegerea decisivă.
    Continuați lectură "

ro_RO
Sari la conținut