Medici de moment în teorie

Publicat de dev_admin pe

O problemă majoră o reprezintă modul în care este predată materia și cum este ea structurată. Nu zic că la medicină nu trebuie învățat, ba din contră, dar consider că orice lucru trebuie cântărit. Nu poți arunca în spatele unui om 2 saci de ciment și să te aștepți să îi care. Pe lângă că te aștepți să îi ducă în spate drept, fără să scape nimic pe jos, în timp ce bietul om se chinuie să ajungă la destinație îl mai pui să rezolve și 10 probleme de matematică. Ce vreau să spun este faptul că la Facultatea de Medicină nu ai timp să te bucuri de parcursul materiei, ba mai mult, nu ai timp nici măcar să o integrezi cum ar trebui undeva. Totul trebuie făcut superficial și pe fugă. La finalul anului, te uiți în spate și îți dai seama că ai uitat aproximativ 80% din tot ce ai învățat pentru că nu ți s-a lăsat moment de respiro, un moment în care să poți vedea lucrurile de sus. Trebuie să faci totul în moment, presat de timp și nu te poți simți bine când înveți. După ce termini cu un examen, un test, o ascultare vrei pauză pentru că ești obosit. Părerea mea este că nu ar trebui să fie așa, UMF-ul ar trebui să trezească o poftă în noi, ar trebui să ne instige, să ne provoace și să vrem să învățăm, să ne autodepășim. Dar e foarte greu să faci să licărească ceva când într-o săptămâna ai 4 colocvii și cealaltă săptămână ai examen. Ești mereu obosit, nu poți aprofunda materia și lucrurile se fac superficial. Studentul la medicină este un maestru în a folosi memoria de scurtă durata și asta mi se pare greșit fundamental. Necunoscatorii pot argumenta: “Ai timp pe parcursul anului să înveți”. Nu ai. De ce? Nu ești lăsat să termini ce ai început să construiești. E ca și cum te apuci să faci o casă, te oprești, lucrezi la un bloc, apoi începi un garaj și te întorci iar la casă, niciodată nu o să ai o continuitate și asta este tragic. O ții așa între casă, bloc și garaj, le tot rotești până vine sesiunea unde ești FORȚAT să acoperi toate lipsurile și la final să rămână grandioasă ta construcție. Aș sugera să fie scoase evaluările din timpul anului, astfel poți lua materiile pe rând și poți acorda fiecăreia importanță și timpul cuvenit. Aș mai sugera un accent mai mare pe lucrurile practice decât pe cele teoretice, sau măcar găsit un echilibru între cele 2, talerul se înclină profund spre cele teoretice. Există dorința de a învață. Vrem să fim mai buni. Piedicile enumerate ne stau în cale.

4
Categorii:

0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro_RO
Sari la conținut